Článek

Marketing a SEO pro fotografky s pomocí AI (AI, 2. část)

Jona Novak
Napsala
Jona Novak

Johana Novak je zkušená konzultantka z Prahy, specializující se na podporu žen-fotografek v rozvoji jejich podnikání v digitálním světě. Díky své vlastní zkušenosti jako profesionální fotografka, má Johana hluboké znalosti businessových potřeb a výzev, se kterými se fotografky setkávají. I proto založila projekt Ženy za objektivem, aby mohla dalším fotografkám podat pomocnou ruku. Svou práci ve fotografii, spojenou s bohatými znalostmi v oblasti e-commerce a online marketingu, využívá k poskytování cíleného poradenství a strategií pro zlepšení online prezentace a prodeje. Johana je zastánkyní automatizace procesů a inteligentního využití technologií. Její přístup je založen na kombinaci osobních zkušeností, kreativity a strategického myšlení, což činí z Johany ideálního partnera pro fotografky, které chtějí své podnikání posunout na další úroveň.

https://johananovak.cz https://www.instagram.com/johana_novak/

V dnešní digitální době hrají marketing a SEO klíčovou roli při přilákání nových zákazníků nejen pro fotografky. S narůstající konkurencí na trhu je důležité využívat moderní technologie, které vám pomohou vyniknout a získat větší pozornost. Jedním z takových nástrojů je i umělá inteligence (AI). V tomto článku se podíváme na několik konkrétních způsobů, jak můžete využít AI pro marketing a SEO. Pro lepší čtivost článku uvádím konkrétní nástroj – ChatGPT, ale nebojte se zkoušet i jeho alternativy :-)

1. Hledání klíčových slov

Nevíte si rady s hledáním klíčových slov pro web nebo PPC reklamy? Snažíte se najít nápady na klíčová slova, která budou relevantní pro vaši cílovou skupinu? ChatGPT může analyzovat výsledky vyhledávání a navrhnout klíčová slova, která jsou relevantní pro vaše fotografické produkty a služby a vaši cílovou skupinu. Tato klíčová slova můžete použít pro optimalizaci vašeho webu, obsahu i reklamních kampaní.

2. Pomoc s brandingem či strategií

ChatGPT vám může pomoci také s vytvořením brand identity, která bude relevantní pro vaši cílovou skupinu, váš žánr nebo styl focení. Na základě analýzy chování uživatelů a trendů v oboru může ChatGPT také navrhnout strategie pro získání nových zákazníků a zvýšení povědomí o značce.

3. Okruhy uživatelů, cílová skupina

Potřebujete zapnout reklamu a nevíte na koho cílit? Nechte si pomoci s definováním cílové skupiny a identifikací okruhů uživatelů. Na základě analýzy dat o chování a demografických údajů může ChatGPT určit, kdo je pro vás a vaše produkty nejvhodnější.

4. Okruhy témat, generování obsahu

Tvorba obsahu je náročná, ale správně zacílený obsah dělá divy, proto se vyplatí do jeho tvorby investovat. Pokud si s tím nevíte rady, můžete si vypomoci ChatGPT. Může vám třeba navrhnout témata, která jsou pro vaši cílovou skupinu relevantntí, nebo pomoci se samotnou tvorbou obsahu. Ať už mu dáte vygenerovat seznam zajímavých fotolokací, nebo si necháte pomoci se samotným copywritingem, ušetřený čas jako když najdete.

5. Personalizované nabídky

Dejte ChatGPT údaje o tom, co si váš zákazník objednal za služby a produkty a nechte si poradit, co dalšího můžete takovému člověku nabídnout. Na základě analýzy dat o chování uživatelů, vám může ChatGPT pomoci navrhnout produkt, službu, nebo speciální prodejní akci/kampaň na míru vašim zákazníkům.

6. Sledování trendů

Nestíháte sledovat všechny ty TikToky, algoritmy, reelsy vs. fotky na Instáč a podobně? Pokud máte pocit, že vám ujíždí vlak, nesnažte se vše dohnat samy, zkrátka se ChatGPT zeptejte na aktuální trendy na té které síti, nebo kde je důležité se jako fotografka prezentovat.

A jako obvykle na závěr upozorňujeme, že AI není neomylná, a je důležité k jejímu užívání přistupovat kriticky. Stejně jako není pravda všechno, co se píše na internetu, není pravda ani všechno, co píše AI. Spoustu práce si jejím používáním ale můžete ušetřit, tak proč nevyužívat všechny dostupné nástroje :-)

Zpět na výpis článků

Sleduj nás na Instagramu @zenyzaobjektivem