Článek
V dnešní digitální době hrají marketing a SEO klíčovou roli při přilákání nových zákazníků nejen pro fotografky. S narůstající konkurencí na trhu je důležité využívat moderní technologie, které vám pomohou vyniknout a získat větší pozornost. Jedním z takových nástrojů je i umělá inteligence (AI). V tomto článku se podíváme na několik konkrétních způsobů, jak můžete využít AI pro marketing a SEO. Pro lepší čtivost článku uvádím konkrétní nástroj – ChatGPT, ale nebojte se zkoušet i jeho alternativy :-)
Nevíte si rady s hledáním klíčových slov pro web nebo PPC reklamy? Snažíte se najít nápady na klíčová slova, která budou relevantní pro vaši cílovou skupinu? ChatGPT může analyzovat výsledky vyhledávání a navrhnout klíčová slova, která jsou relevantní pro vaše fotografické produkty a služby a vaši cílovou skupinu. Tato klíčová slova můžete použít pro optimalizaci vašeho webu, obsahu i reklamních kampaní.
ChatGPT vám může pomoci také s vytvořením brand identity, která bude relevantní pro vaši cílovou skupinu, váš žánr nebo styl focení. Na základě analýzy chování uživatelů a trendů v oboru může ChatGPT také navrhnout strategie pro získání nových zákazníků a zvýšení povědomí o značce.
Potřebujete zapnout reklamu a nevíte na koho cílit? Nechte si pomoci s definováním cílové skupiny a identifikací okruhů uživatelů. Na základě analýzy dat o chování a demografických údajů může ChatGPT určit, kdo je pro vás a vaše produkty nejvhodnější.
Tvorba obsahu je náročná, ale správně zacílený obsah dělá divy, proto se vyplatí do jeho tvorby investovat. Pokud si s tím nevíte rady, můžete si vypomoci ChatGPT. Může vám třeba navrhnout témata, která jsou pro vaši cílovou skupinu relevantntí, nebo pomoci se samotnou tvorbou obsahu. Ať už mu dáte vygenerovat seznam zajímavých fotolokací, nebo si necháte pomoci se samotným copywritingem, ušetřený čas jako když najdete.
Dejte ChatGPT údaje o tom, co si váš zákazník objednal za služby a produkty a nechte si poradit, co dalšího můžete takovému člověku nabídnout. Na základě analýzy dat o chování uživatelů, vám může ChatGPT pomoci navrhnout produkt, službu, nebo speciální prodejní akci/kampaň na míru vašim zákazníkům.
Nestíháte sledovat všechny ty TikToky, algoritmy, reelsy vs. fotky na Instáč a podobně? Pokud máte pocit, že vám ujíždí vlak, nesnažte se vše dohnat samy, zkrátka se ChatGPT zeptejte na aktuální trendy na té které síti, nebo kde je důležité se jako fotografka prezentovat.
A jako obvykle na závěr upozorňujeme, že AI není neomylná, a je důležité k jejímu užívání přistupovat kriticky. Stejně jako není pravda všechno, co se píše na internetu, není pravda ani všechno, co píše AI. Spoustu práce si jejím používáním ale můžete ušetřit, tak proč nevyužívat všechny dostupné nástroje :-)
Zpět na výpis článkůSleduj nás na Instagramu @zenyzaobjektivem